onsdag 4 maj 2016

Ett par PR under hemfärden

Dagens PR cykel pustar ut.

PR på två av mina värsta antagonister. Den ena strävade jag efter att komma ner på 1.50min under hela förra året. 1.50min tangerades under hemfärden igår, dessutom i sidvind. Vet med mig att PR sattes med vinden i ryggen. Nu tar jag sikte mot KOM i denna backen, ytterligare 19s som ska kapas. Det borde inte vara någon omöjlighet. Några sekunder tar jag lätt genom att komma in från rätt håll i backen, samt att ha lite mer hjälp av vinden.

Den andra backen är mer lite kortare med en KOM tid på 1,26min. Mitt PR är 1,44min.Dagsformens påverkan är stor, det visar sig framförallt i hur man hanterar de backar som kommer innan denna. Vilket renderar en hög ingångshastighet. 
Men skönt att se att det finns lite utveckling i kroppen.

Mina bästa tider på övriga segment som jag cyklar några gånger om året kommer sig från tiden när jag precis lagt fotbollsskorna på hyllan och startat igång cyklingen lite mer frekvent.
Det jag hävdar att det beror på är den kontinuitet som jag hade i tränandet på den tiden mot hur det blir nu med cyklandet. Mycket lättare att hitta ursäkter för att låta cykeln stå under längre perioder.

Men nu ska det bli ändring på det. Sommaren 2016 och vintern 16/17 ska det läggas många fler mil/träningstimmar än vad jag gjort under de senaste åren. På sommaren givetvis utomhus, men till vintern ska det skaffas en trainer och jag har tänkt mig att använda trainerroad.

Ska bli spännande att se vad trainerroad tillsammans med styrketräning kan göra för förmågan på cykeln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar