onsdag 1 juni 2016

EAA och Whey-80

Då var återigen lagret av EAA och Whey-80 påfyllt. Kampanj samt rabatt via jobbet, gav en hel del i rabatt så det var inte mycket att tveka på.

Varför då dricka detta?

Titta på klippet och läs på en av mina favorit sidor om Protein och styrketräning

Finns även ett intressant stycke i denna artikel på sidan Träna styrka. I stycket som jag länkar till har en studie gjorts på sjuka som blir sängliggande.   Resultatet nedan.
"I den här studien mätte man förlusten i styrka med hjälp av en benspark som alltså testar musklerna på framsida lår som är viktiga när du går samt ställer och sätter dig. Resultatet här blev en minskad styrka på 8,8 kg för gruppen som fick EAA och en minskning på 17,8 kg i kontrollgruppen.Gruppen som inte fick EAA tappade alltså dubbelt så mycket styrka jämfört med gruppen som fick EAA."

Vad tyckte jag om mina nytillskott då: 
EAA
Provade smaken pineapple på EAA, och den smakar som någon sommarglass från barndomen med tydlig ananas smak. Så likt så jag funderar på att frysa in lite EAA och ha som isglass nu när temperaturen är på medelhavsnivå.

Proteinpulver
Whey-80 smaken blev en favorit i repris, ice coffee, den funderar jag på att "hotta" upp med isbitar och blanda i ett glas ihop med en espresso. Borde bli skönt svalkande nu i sommar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar