tisdag 28 juni 2016

Intervall lek med fart

Av de planerade två varianterna av intervaller blev det inget i början på veckan.
Istället började veckan med något man kanske skulle kunna kalla för intervall lek.

Alltså inga strukturerade intervaller utan körde 3x6 minuter i hårt tempo.

Det kändes bra även om det mentalt kändes trögt då slut hastigheterna och slutsnittet inte blev riktigt som jag förväntade mig med den trötthet som jag upplevde.

Även om hastigheterna är tämligen irrelevanta från dag till dag är det ändå något som vi utan effektmätare gärna fokuserar på.

I prylfixeringens namn, så önskar jag med detta mig en effektmätare.

Dock måste man börja någonstans, och för min del är det som jag tidigare skrivit, träningen som måste bli mer strukturerad. Och någonstans är måndagens "intervall lek" ett litet "halvsteg" i rätt riktning.

Och till vintern är förhoppningen att kunna bygga upp mig med virtuella watt i trainerroads regi med en trainer.

Men mer om det senare.

Ska försöka få till back testet idag. 2 minutersbacke.

Bild från strava delning på instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar