tisdag 20 februari 2018

1 månad sedan senast

Nu är det över en månad sedan jag körde ett riktigt pass senast.

Seg i kroppen som jag först trodde berodde på att jag lämnat blod, kan givetvis och ha haft del i det.

Men spänd i bröstrygg, bröstkorg och svårt att ta ut andetagen gjorde att jag till slut kontaktade sjukvården.

Blev diagnostiserad med lungsäcksinflamation och 10 dagar med inflamatorisk medicin.
Under den kuren har jag uppsökt vården för att göra EKG, efter att jag upplevde strålningar från
bröstmuskeln den "stora" upp mot halsen och ner mot armhålan.

Inget prov, eller test har visat på något. Första läkaren som diagnostiserade med inflamationen gjorde bedömningen utifrån att inget annat uppvisades och att jag hade svårt för djupa andetag.

Viss förvåning från 1177 som menade på att man brukar göra en röntgen när man ger den diagnosen för att se om det står vätska i lungorna.

Nästa läkare som ville ha en EKG gjord ansåg det jag känner i bröstet komma från "stora" bröstmuskeln. Och menade på att jag kunde köra på som vanligt. Det har jag inte vågat. Utan har en massage inbokad idag som ska få jobba med spänningen som finns i bröstet.

Nu efter massage och 10 dagars kur med antiinflamatoriskt ska jag utvärdera, och om det ej känns bättre under morgondagen eller torsdagen blir det troligen ett återbesök och efterfrågad röntgen av
bröst och hals.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar