Som kommentar till rubriken. Körde med en
120km grupp och när man kommer till Backaryd svänger dem av och sträckningen
för 94 och 60 fortsätter rakt fram för att svänga av åt olika håll, från den
gruppen var vi två man som fortsatte rakt.
Problemet här var att vi fortsatte rakt och
missade svängen in på respektive slinga, och hamnade följaktligen på 2+1 väg
ner mot Ronneby.
Så det slutade med att jag körde 7 km kortare
än vad jag hade tänkt, och min medresenär körde 27 km längre än vad han tänkt
sig.
Men bortsett från detta var Bräknetrampen en
positiv upplevelse.
Dem hade gjort en nyordning vid starten och
skickade iväg elittrampen i olika fartgrupper. <25km/h 25-30km/h och
30+km/h. Oavsett vilken sträcka man
skulle köra.
Bra tanke. Problemet för oss som tänkte köra
lite kortare blir att man kan hamna själv när vägarna delas för 120km och
övriga. Om man hamnat i rätt hastighet men fel sträcka.
Så mitt tips som jag skickat till
bräknetrampens info mail blev att man delar upp det i olika grupper för resp
sträcka, vilket hade gjort träffsäkerheten för vilken grupp man startade i än
mer precis.
Startled 1. 120km 30+ kanske en ännu snabbare
grupp för 120km. 33+ eller så.
Startled 2. 120km 30+ om man har en snabbare
grupp.
Startled 3. 94km 30+
Startled 4. 60km 30+
Osv. för resp hastighet 25-30km/h och <25km/h
Så det hoppas jag man vågar testa nästa år.
Ihop med tydligare skyltning för oss med tunnelseende. Rekomenderade även att
ha skyltarna högre upp ca 150cm samt varna för 90 graders svängen i nedförsbacken
trensum-hällaryd. Samt se till så det är sopat i den kurvan. Kan vara riktigt
vanskligt annars. Där hade man kunnat ha flaggvakt som vinkat ner hastigheten
inför kurvan, behöver man det på de stora tourerna så kan det vara relevant på
motionslopp med.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar