tisdag 7 juni 2016

Crossfit regionals 2016

Förra veckan upptäckte jag att crossfit regionals för 2016 låg uppe på deras youtube kanal.

För att se våra svenska hopp i tävlingen både individuellt och för lag så kolla in grupperna som
heter Meridian.

Nu efter att ha tittat på damernas individuella har jag påbörjat herrarnas där Lukas Högberg är favoriten som kämpar på för att kvalificera sig till Crossfit games.

När jag är klar med herrarna ska jag ägna kvällarna åt att följa lagtävlingarna. Där minst ett svenskt lag finns med.

Tanken har väckts av att lära sig lyften från tyngdlyftningen. Ryck och stöt. Dessa dyker upp i crossfit. Ihop med en favorit, marklyftet, men där jag dock är väldigt svag än.

Så planer finns på att besöka tyngdlyftningsklubb för lite coachning. Mer om detta senare när planerna går i lås.

Vintern 2016 ska bli året då styrketräningen ska ta nya steg ihop med cyklingen och löpningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar