måndag 20 juni 2016

Pendling med PR ambition

Efter att ha förlustat mig med all inclusive i en vecka var det åter dags för uppstigning och avfärd till jobb klockan 05:15.

Tittade lite på sträckan  jag cyklar till jobbet igår kväll, och kände lite sug efter att försöka göra ett PR på något segment trots att det skulle vara pendlarcykeln som skulle tjänstgöra, samt att jag skulle bestyckas med ryggsäck.
Kände mig förvånansvärt pigg efter en veckas semester och uppstigning i ottan.

Det verkade lovande inför segmentet som ser ut som följer: 0,7 km, 3% snitt lutning. KOM är på 1:26 och mitt PR 1:49. Målet var inte KOM då jag kände det var omöjligt med ”fel” cykel och ryggsäck.
Men ett nytt PR och in på topp 5 hade varit skoj.
Och så blev det, nästan…  PR satt med 1:38 alltså en sänkning med 11 sekunder. Dock blev det endast en sjätte plats på segmentet.
Men som helhet får jag vara nöjd.

Som sporre till att utmana ordentligt låter jag mig inspireras av nedan film på youtube med GCN.


Köra den träningen några gånger och sedan utmana på nytt. Ska även försöka tappa några kilo innan semestern om 3 veckor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar