fredag 10 juni 2016

Kreatin - Vad kan det ge mig

Dags att ge sig på kreatin inför en period med gymträning igen. Jag slutade ta kreatin inför Göteborgsvarvet i maj. Vågen visade 3kg mindre inför varvet och det kändes som jag hade stor glädje av att slippa bära på dem runt Göteborg.

Men nu har jag tänkt köra ett par pass på gymmet över sommaren för att inte tappa hela vinterns uppbyggnadsperiod. Så det är dags att köra igång med en ny period.

Jag lägger upp mig användande med en uppstartsperiod, baserad på vad jag läst om kreatin på olika ställen. Bland annat på bloggen träningslära.
Där står det mesta man behöver veta om kreatin.

Jag köper mitt kreatin på gymgrossisten. Star nutrition kreatin. Jag tycker det blandar ut sig bra.

Så nu förväntar jag mig 2-3 kg på vågen.

Men ska njuta av träningen och sluta med kreatin inför nästa löpning. Som eventuellt ser ut att bli ett seedningslopp i malmö, till Göteborgsvarvet nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar