tisdag 18 april 2017

Comeback(Eller vad man ska kalla återingtåget på bloggen.)

Nu är jag tillbaka och ska skriva lite om min träning här igen. En satsning har utkristalliserat sig under min frånvaro tid.

I år fyller jag 38, jag gick en crawlkurs i höstas och har börjat få lite kläm på att simma. Med att få kläm menar jag då att jag kan andas under en 25a i inomhus bassäng.

Får se när en sammansatt 50a sitter. Ska ta tag i det snart.

Åter in på spår, jag har alltså ett par år kvar till jag fyller 40. Så planen blev följdaktligen att jag det år jag fyller 40 ska köra ett triathlon lopp på IRONMAN distans.

Crawlkurs är alltså genomförd. Simträning pågår. Och det kommer behövas många timmar i bassängen innan jag klarar dem närmare 4 km som krävs i öppet vatten 2019.

Löpningen då, Göteborgsvarvet har blivit en tradition från premiär förra året till att jag springer i år igen, det ska hållas i. Och där känner jag ingen större oro, mer än att vikten måste ner för att avlasta kroppen.

Cykel är mitt stora intresse inom träning och där ska strukturerad träning ge mig en ökning av min FTP med många % under dessa år. Trainer är införskaffad och kommer, är tanken att användas under hela året. För att bygga upp mig ordentligt.
Utöver det är det pendling 5 mil ToR som gäller när möjlighet ges, samt kompis cykling.

Anmälan till årets vättern är lagd och målet är att cykla, men reservation finns efter tråkigheter inom familjen.

Så nu är löftet än mer officiellt i och med att jag skrivit här.

Hoppas jag kan hjälpa till med att inspirera någon, och ge någon lite tips på träningsupplägg och även ge lite hopp till någon som tror det är hopplöst.

Mina stats i dags datum:
Längd 176cm
Vikt 93 kg

Kompletterar med midjemått senare.

Nu är det dags att ge järnet.

Delmål 1 för 2017 är Ihretrampet i blekinge. 70km cykel

Delmål 2 för 2017 är Kanonloppet i mörrum 150km cykel

Delmål 3 för 2017 är Göteborgsvarvet 21km löpning

Delmål 4 för 2017 är Vätternrundan 300 km cykel sub 10

Delmål 5 för 2017 är ett kort triathlon lopp, lutar åt Kalmar mini triathlon efter tips från facebook gruppen "Vi som älskar Triathlon".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar