tisdag 2 maj 2017

Simträning istället för löpning

Göteborgsvarvet 16 dagar kvar. 8 potentiellal träningsdagar. Sedan sist, 0 löppass.

Har varit på resande fot och då borde det ha varit enkelt att komma iväg och springa på kvällarna. 
Men så blev det inte. 

Däremot glädjande nog kom jag iväg på fyra simningar. 
Gick en crawlkurs i november och simmade på hyfsat så jag framåt januari i år lyckades med en 25a. 
Men nu efter två pass på hemmaplan och då fyra pass i veckan som gick var jag uppe och körde 50m utan att sätta ner fötterna. Började jobba på att hitta andning på min vänstersida med, den är väldigt dålig och där blir det ett huvudlyft när jag ska "upp" och andas, inte alls som på högersidan där jag tror mig ha hittat rätt och får in andningen i rotationen. 

Planen gällande simningen är nu att forsätta kontinuerligt med att gå till simhallen och simma. Minst två pass per vecka. 

Dock kommer löpning inför göteborg att prioriteras. Men det ena får inte utesluta det andra. 

I bakgrunden kryper även deadline för ett beslut kring vätternrundan sub 10 2017 närmare. 
Har en kanonstarttid 6 tiden på morgonen men gruppen som tänkt köra då är inte synkad och min träning har inte blivit vad den borde. 

På återhörande med nya funderingar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar